Het begint weer! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Bart Welzenis - WaarBenJij.nu Het begint weer! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Bart Welzenis - WaarBenJij.nu

Het begint weer!

Blijf op de hoogte en volg Bart

03 September 2013 | Portugal, Porto

Hoi iedereen!

Ik hoop dat iedereen een goede vakantie heeft gehad. Deze is weer bijna voorbij voor mij. Volgende week start het nieuwe semester en kan het echte leven weer beginnen.
Mijn zomervakantie was op z'n zachts gezegd uitgebreid. Maar liefst 8 keer heb ik in een vliegtuig gezeten de afgelopen drie maanden. Naar Milaan, Londen, Amsterdam en Frankfurt. En dan had ik ook nog tijd voor eindeloze dagen aan een Portugees strand. Het leven kan niet beter.
In Nederland had ik even het gevoel van missen. Het gemis is het grootst als je beseft of ziet wat je achter hebt gelaten. Ik heb me drie weken lang met alleen maar leuke mensen en dierbare vrienden laten omringen. Mijn beste vrienden? De alcohol en de bitterballen uiteraard :). Maar natuurlijk ook de kat. Ohja, en jullie natuurlijk :D. Opnieuw afscheid nemen viel zwaar, maar ik ben blij dat ik terug naar Porto ben gegaan. Terug in Porto vond ik een super leuke brief van 'ma' Julie. Het is enorm vintage om een brief te mogen ontvangen, maar het is goed om een penvriendinnetje te hebben. Van je af schrijven en weten dat iemand een antwoord gaat geven is awesome. Iedereen heeft zo z'n eigen Kitty zullen we maar politiek incorrect zeggen?! Het is verbazend zenuwslopend om op een brief te moeten wachten, trouwens. Maakt het alleen maar leuker :). Over zestig jaar de "Bart schrijft Julie" uitgave in de winkels. Soort Nijholt's "Brieven aan Hella Haasse".
Terug in Portugal vond ik ook een warm huis met leuke vakantiegasten. Het waren vijf geweldige weken, met veel party. Ook mijn beste vriend, Alcohol, was ruim aanwezig. En wat ben ik blij dat ik Renate, Freek en Sebastiaan in Porto heb mogen ontvangen! Ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben gehad, ik in ieder geval zeker.
En nu, is al dat mooie voorbij. De alcohol blijft weer onaangeraakt (ik zie een kruisverband in de toename van het aantal zakken chips per week en de daling van het alcohol gebruik...) en het vroeg opstaan wordt al getraind. Het nieuwe huis is nu ook binnen. Een vrolijk en gemêleerd gezelschap uit de EU met toch vooral een arty achtergrond en volgens mij redelijk dezelfde interesses als ik. Ik kijk enorm uit om met deze mensen een half jaar te mogen samenleven.
Studeren begint volgende week weer. Vakken als Politics & Media, Social Inclusion en de thesis staan op de rol, dus ik heb genoeg werk. Misschien ook maar het zwemmen weer op gaan pakken of toch die gewaagde salsa lessen nemen, met die twee linkervoeten? Ik heb er vertrouwen in.

Ik sluit af met een quote van Julie: "Je leven is een uitermate geschikt verhaal voor een roman bestseller". Erwin daarentegen vergelijkt het met een soap serie. Nouja, het zal wel dichtbij elkaar liggen denk ik?

Ik gebruik wel heel veel positieve, overdrijvende uitspraken in deze blog zeg... Had ik al 'Tsjakka!' gezegd?!

  • 05 September 2013 - 23:19

    Opa En Oma:


    Hoi Bart fijn dat je een goede vakantie hebt gehad.En dat je zoveel gevlogen heeft
    mijn krijg je niet in een vliegtuig.Daarom zijn wij beiden blij dat je weer veilig op
    je stekkie in Porto bent.Wij hebben weer genoten van je reisverslag.Ik zelf ben ook pas
    in Frankfurt am Main geweest maar dan voor mijn patroon met een bestelbus.
    ik zou zeggen tot shrijfs maar weer want ik weet niet zoveel te schrijven als jij
    Hier is alles goed
    groetjes Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 14504

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Januari 2015

Porto

03 November 2014 - 07 Januari 2015

Argentinië, Chile, and Washington D.C.

Landen bezocht: