Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Bart Welzenis - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Bart Welzenis - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Bart

19 Oktober 2014 | Nederland, Hilversum

Hier ben ik weer - dit medium gaat de komende twee maanden weer wat intensiever gebruikt worden. Want er liggen weer nieuwe avonturen in het verschiet. Het leven dendert aan mij voorbij en ik begin het toch ergens wel leuk te vinden. Nu zul je denken, wat gaat die kerel nu weer doen? Nou, reizen. Dat wist je vast al, want met mijn Facebook-verslaving is dat geen verrassing. Op aandringen van mijn nicht Eva ga ik toch een reisblog op WaarBenJij.nu bijhouden, zodat jullie ook er een beetje bij zijn in Argentinië, Chili en Washington D.C.

Maar voor het zover is, gaan Raoul en ik donderdag eerst nog terug naar de bron, het begin, de oorsprong: Porto. Ik zou aanvankelijk mijn thesis gaan inleveren daar, maar helaas treedt er toch nog wat vertraging op. De thesis is wel af, maar de docent wil het eerst in zijn geheel evalueren. Dus dat betekent dat ik in Argentinië nog wel het een en ander zal moeten doen. Dat is niet erg, kan ik daarna gelijk een mooi verslag hier plaatsen. Alhoewel het een klein beetje voelt alsof ik voor niets naar Porto ga, is dat zeker niet het geval. Ik kijk er naar uit Raoul de stad te laten zien met al mijn eigen verborgen plekjes. Ik kan mijn Portugese vrienden weer zien.

Ik merk dat ik al een zeker decadente klootviool begin te worden, want steeds vaker beginnen mijn verhalen met 'Ja, toen in Porto' of 'In Portugal'. De sterke verhalen komen met de tijd. De goede herinneringen ook. Als ik mijn ogen sluit loop ik weer over de Avenida Fernão Magalhães. Dan zie ik links van mij mijn huis, rechts het verlaten spookgebouw waarin ooit een rituele onthoofding heeft plaats gevonden (Ja, ik lieg niet!). Loop ik verder dan zie ik Duas da Letra. Ik krijg spontaan zin in een Pastel de Nata. Ik ben er trouwens wel voor om zo'n winkel in Hilversum te openen. Ik heb het pandje al op het oog. Nu nog een goede investeerder vinden. Maargoed, donderdag tot zondag Porto weer proeven, ik heb er zin in!

Daarna heb ik maar een weekje om alles in te pakken en te regelen, want een week later gaan Sebastiaan en ik ons nieuwe avontuur beginnen in Latijns-Amerika. Een slopende vlucht van 23 uur wacht op ons, maar wat hebben we er zin in. De eerste week verblijven we in een huis in Buenos Aires. Of niet, je weet natuurlijk nooit of je opgelicht wordt. Extra spanningselement of je al gelijk op straat ligt natuurlijk. Daarna zullen wij het noorden van het land aan doen, vanuit daar naar het zuiden en weer terug naar boven naar eindhalte Santiago. Hopelijk is onze voorbereidingen op het Spaans een beetje goed, al moet ik zeggen dat ik erg goed blijk in het Portugees, want dat komt er makkelijker uit dan Spaans. Gaat in Porto vast andersom zijn. Nouja, deze verhalen zullen jullie t.z.t. op deze blog lezen. Mocht je daarin geen interesse hebben, dan kun je je uitschrijven voor de mailing list, maar ik hoop jullie natuurlijk allen met leuke verhalen en foto's jaloers te maken.

En aan ieder die ik weer twee maanden (enkel geval vijf...) achter ga laten: sorry, ik heb het reisvirus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 14503

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 30 Januari 2015

Porto

03 November 2014 - 07 Januari 2015

Argentinië, Chile, and Washington D.C.

Landen bezocht: